سفر به روسیه یک تجربه ‌ای زیبا در عین حال هیجان انگیز است. این کشور با معماری زیبا، تاریخ فراوان، برای توریست ها از جذابیت خاصی برخوردار میباشد. 

همچنین شهرهای بزرگی مانند مسکو، سنت پترزبورگ دارای جاذبه های تفریحی متنوعی هستند، که برای هر گردشگری جالب خواهد بود. قبل از آنکه به کشوری سفر کنید حتما باید اطلاعاتی درباره ی آب و هوای آن کشور، ارزش پولی، زبان محلی و فرهنگ عامه، آگاهی داشته باشید.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با راهنمای سفر به روسیه بیشتر آشنا کنیم، با شب های سفید ایرانیان همراه باشید.

سفر به روسیه
سفر به روسیه

اطلاعات کلی در راهنمای سفر به روسیه

هنگامی که به کشوری همچون روسیه سفر میکنید باید اطلاعات کافی درباره زبان آن کشور داشته باشید. زبان رسمی این کشور روسی است اما افراد بسیاری از کشورهای مختلف نیز در روسیه زندگی میکنند، که زبان های مختلفی دارند. 

واحد پول روسیه روبل است. هنگامی که تمایل دارید به این کشور سفر کنید حتما باید پول خود را به روبل تبدیل کنید که این کار را هم میتوان با مراجعه به بانک ملی و هم از طریق صرافی ها در شهرهای بزرگ و مناطق گردشگری انجام دهید. مخصوصا اگر تمایل به مهاجرت به روسیه دارید باید از قبل این را بدانید که نیاز دارید مقداری پول نقد رایج این کشور را همراه داشته باشید و در مرحله بعدی به صرافی ها برای تبدیل پول خود فکر کنید.

اطلاعات کلی راهنمای سفر به روسیه
اطلاعات کلی در راهنمای سفر به روسیه

موقعیت جغرافیایی روسیه

کشور روسیه گسترش جغرافیایی بزرگی دارد و میتوان گفت این کشور بزرگترین کشور جهان است. که از لحاظ جغرافیایی در آسیای شمالی و اروپای خاوری قرار گرفته است. در مرزهای آبی نیز با دریای سیاه، دریای بالتیک، دریای خزر، مرز آبی دارد. روسیه با 14 کشور مختلف مرز مشترک دارد.

موقعیت جغرافیایی روسیه
موقعیت جغرافیایی روسیه

آب و هوای سفر به روسیه

آب و هوای روسیه بسته به فصل سفر شما دارد. در زمستان هوا سرد و برفی است و دما معمولا در منطقه مسکو به زیر صفر درجه میرسد. در فصل پاییز، هوا خنک و تا حدودی مرطوب است و در تابستان دما معمولا گرمتر از دمای خنک بهار و پاییز است.

به هر حال با توجه به این که روسیه به عنوان کشوری گسترده و دارای آب و هوایی متفاوت میباشد، بهتر است قبل از سفر به مقصد مورد نظر، اطلاعات دقیقی از شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظر خود داشته باشید.

آب و هوای روسیه
آب و هوای سفر به روسیه

بهترین زمان سفر به روسیه

شاید برای خیلی از افراد سوال پیش آید که بهترین زمان سفر به روسیه چه ماه هایی میباشد. میتوانیم بگوییم اگر از جمله افرادی هستید که طرفدار سرما و سوز زمستان میباشید، سفر به روسیه در ماه‌های پاییز و زمستان بهترین گزینه است.

اما اگر تمایل دارید از امکانات متفاوت و متنوع به همراه مناظر طبیعی این کشور لذت ببرید پیشنهاد ما به شما فصل تابستان (ژوئن تا سپتامبر) و بهار (آوریل تا ژوئن) است.

اگر قصد سفر به مناطق تعیین شده خود را دارید حتما با شرایط آب و هوایی آن آشنایی داشته باشید تا بتوانید متناسب با آن شرایط، برای خود لباس مورد نظر خود را تهیه نمایید و برنامه ریزی دقیق تری را برای شرایط خود در نظر بگیرید.

بهترین زمان سفر به روسیه

هزینه غذا در سفر به روسیه

هزینه غذا در سفر به روسیه بسته به تعداد وعده غذایی شما در این کشور دارد. اگر تمایل دارید وعده های غذایی خود را در رستوران میل کنید و یا از فروشگاه ها، غذای مورد نظر خود را تهیه نمایید.

تهیه غذا در کشور روسیه، با مقایسه کشورهای اروپایی، بالا نیست و با برنامه ریزی متعدد میتوانید وعده های غذایی خوبی را برای خود خریداری نمایید. در کشور روسیه غذاهای خیابانی بسیار متنوعی را میتوانید مشاهده کنید که با هزینه بسیار کم، غذای روسی مناسبی را نوش جان نمایید.

غذای روسیه
هزینه غذا در سفر به روسیه

سیستم حمل و نقل در سفر به روسیه

اگر برای اولین بار به روسیه سفر کرده باشید میتوانید برای گشت و گذار از سیستم حمل و نقل متنوعی در این کشور استفاده نمایید به عنوان مثال در شهری همچون مسکو میتوانید از اتوبوس، دوچرخه، مونوریل، تاکسی، مترو استفاده نمایید.

باید بگوییم در روسیه هزینه رفت و آمد با تاکسی بسیار بالاست، و جایگزین بسیار خوب برای تاکسی، میتواند مترو و اتوبوس باشد. در صورتی که نیاز به استفاده از تاکسی داشتید، حتما از ماشین هایی که دارای لوگوی شطرنجی و چراغ سبز هستند، استفاده نمایید.

در صورتی که از مترو برای طول مسیر خود استفاده میکنید میتوانید از نقشه حرکت مترو که هم در تمام قطارها و ایستگاه ها قابل مشاهده است برای راهنمایی مسیر مورد نظر خود، استفاده نمایید.

سیستم حمل و نقل در سفر به روسیه

تفریحات رایگان در سفر به روسیه

یکی از مزیت های سفر به روسیه، تفریحات رایگان آن است. باغ الکساندر یکی از باغ های بسیار زیبا در عین حال شگفت انگیز میباشد که در کنار کاخ کرملین واقع شده است. برای بازدید از این باغ میتوانید به صورت رایگان از مناظر آن لذت ببرید.

این مکان معماری شگفت انگیزی دارد که هر فردی را به خود جذب میکند. البته نکته جالب این است که در سومین یکشنبه هر ماه، بسیاری از موزه های این کشور رایگان میباشد.

کلیسای ارتدوکس نیز از جمله کلیساهای بسیار زیبایی است که به هیچ عنوان برای بازدید از آن احتیاج به پرداخت هیچ هزینه ای ندارید و میتوانید از معماری باشکوه آن دیدن نمایید.

البته هر مکانی قوانین خاص خود را دارد که باید از آن تبعیت کنید. به عنوان مثال برای بازدید از این کلیسا به هیچ عنوان مردها نباید شلوارک بپوشند اما در کل یکی از قشنگ ترین کلیساها را میتوانید در روسیه مشاهده نمایید.

تفریحات رایگان در سفر به روسیه

تفریحات جذاب و ارزان در سفر به روسیه

از جمله تفریحات جذاب و ارزان در سفر به روسیه میتوان به کلیساها، اماکن دیدنی همچون پارک ها که برای عموم رایگان میباشند استفاده نمایید.

البته برخی از کلیساهای معروف روسیه برای ورود، مبلغی را باید هزینه نمایید. در شهرهای بزرگ این کشور همچون شهر مسکو، سنت پترزبورگ تفریحات رایگان وجود دارد که با بازدید از آنها میتوانید جذابیت این کشور را مشاهده نمایید.

آشنایی با تاریخ و فرهنگ روسیه

برای آشننایی با تاریخ و فرهنگ این کشور به هیچ عنوان مجبور نیستید که به کلیساها و موزه های این کشور بپردازید، بلکه میتوانید با پیاده روی در پارک ها، شهرها و ایستگاه های مترو با معماری و فرهنگ این کشور آشنا شوید.

اگر از جمله افرادی هستید که علاقه بسیاری به کافه رفتن دارید میتوانید از کلاب های محلی روسیه به جای کلاب های غربی(وسترن) دیدن کنید و هزینه کمتری را صرف آن نمایید. بسیاری از گردشگران خرید اجناس برند، از اهمیت بالایی برخوردار میباشد. خرید سوغات و یادگاری از فرهنگ آن کشور برای افراد از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است.

در شهرهایی همچون مسکو و سنت پترزبورگ مراکز خرید بسیار زیبا و مدرن وجود دارد هر کدام از مراکز خرید دارای مغازه و کالاهای مختلفی دارد. همچنین میتوانید سالن های سینما، سالن های بازی مخصوص کودکان، فود کورت های گوناگون به همراه سالن های ورزشی را مشاهده نمایید.

غذاهای محلی روسیه تجربه ای هیجان انگیز و کم هزینه

مردم روسیه کمتر از غذاهای رستوران استقبال میکنند. اصولا رستوران های روسیه توریستی هستند و قیمت بسیاری دارند.

البته رستوران هایی وجود دارند که اهالی شهر از آنها بیشتر استفاده میکنند و به نوعی میتوان گفت رستوران محلی شناخته میشود. رستوران های زنجیره ای هم انتخاب بسیار خوبی برای صرف غذا در سفر ارزان به روسیه هستند که بسته به سلیقه و بودجه خود میتوانید غذای مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

نتیجه گیری

به طور کلی در صورتی که قصد سفر به روسیه را دارید، باید به مسائلی همچون  ویزا، پاسپورت، بیمه مسافرت، رزرو هتل و بلیط هواپیما، ارز مسافرتی، نیازهای دارویی، امنیت شخصی، محدودیت های پولی وغیره توجه داشته باشید. مجموعه گردشگری شب های سفید ایرانیان میتواند بهترین لحظات را برای سفر شما عزیزان به ارمغان آورد. با شب های سفید ایرانیان میتوانید لذت سفر به شهرها و کشورهای متنوعی را تجربه کنید. امیدواریم مقاله راهنمای سفر به روسیه برایتان مفید بوده باشد.