مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج، روشی کم دغدغه برای گرفتن اقامت است و اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده است. این روش، بدین صورت است که افراد با شخصی که اقامت کشور روسیه را دارد ازدواج می‌کنند تا بتوانند حق اقامت در این کشور را داشته باشند.

دانستنی‌های ازدواج در روسیه

ازدواج در روسیه حدود 6 هزار نفر با افراد خارجی در سال 2020، ثبت شد است که این آمار، بیشتر آقایان بوده‌اند. آقایانی که با بانوان روس ازدواج کرده‌اند از کشورهایی مانند آلمان، ویتنام، یونان و… بوده‌اند که به روشیه مهاجرت کرده‌اند.

ازدواج با شهروندان روسیه برای حضور طولانی مدت در این کشور، منجر به دریافت حق اقامت و در نتیجه فراهم ساختن تمامی حقوق یک شهروند روسی را به جز شرکت در رای گیری‌ها می‌سازد.

شرایط مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج

مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج چه شرایطی دارد؟ حق اقامت در روسیه تا زمانی که فرد که همسر شهروند روس باشد، تمدید خواهد شد. بعد از گذشت 1 الی 2 سال، فرد امکان درخواست برای اقامت دائم را نیز خواهد داشت.

بعد از دریافت اقامت دائم، دریافت شهروندی هم برای وی امکان پذیر خوهد شد. به این نکته توجه داشته باشید که زمانی که فرد خارجی اقامت موقت دارد، افرادی از سوی دولت جهت بررسی کیفیت و واقعیت خانواده، در نظر گرفته می‌شود.

مدارک لازم برای مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج

مدارک لازم برای مهاجرت به روسیه از طریق ازدواج را می‌دانید؟ اگر قصد مهاجرت به این کشور برای دریافت ویزای روسیه، باید مدارکی که در ادامه مطلب ذکر شده را به همراه داشته باشید:

  • فیش حقوقی
  • مدارک مبتنی‌بر توانایی زبان روسی
  • گواهی‌های پزشکی
  • دو عدد عکس (۳۵ در ۴۵ میلیمتر)
  • پاسپورت همسر
  • گواهی ازدواج
  • پاسپورت
  • فرم درخواست

هزینه ازدواج در روسیه

هزینه ازدواج در روسیه در کنار تمامی مزایایی که دارد، موضوعی مهم است که بهتر است پیش از مهاجرت به این کشور، از آن مطلع باشید. برای ازدواج در روسیه، مدرکی تحت عنوان CNI لازم است که نشان دهنده تجربه فرد هست و هزینه دریافت آن برای کشورها، متفاوت است.

مدرک مورد نیازهزینه
مدرکی مورد نیاز است در صورت ازدواج در گذشتهحدود ۵۰ روبل روسیه بسته به سفارت مبدا
مدرک و ترجمه وزارت دادگستری برای تولد و ازدواج فرد روسی۵۰ روبل روسیه
مدرک عدم تاهل شخص روسی۴۵۰ روبل روسیه و ۲ روز کاری
مدرک عدم تاهل شخص خارجیحدود ۵۰ روبل روسیه بسته به سفارت مبدا
مدرک ازدواج و ترجمه آن۱۲۰ روبل روسیه+ ۳۰۰ روبل روسیه
ترجمه و تایید مدارک و پاسپورت شخص خارجی۴۵۰ روبل روسیه و ۲ روز کاری

شایعات ازدواج در روسیه

شایعات ازدواج در روسیه هم موضوعی مهم است چراکه ممکن است شما بر اساس خبرهایی که شنیده‌اید، تصمیم به انجام این کار نمایید. یکی از شایعات پخش شده درمورد ازدواج در این کشور، اعطای جایزه است.

در سال 2016، اعلام شد که دولت روسیه برای افرادی که با دختران روسیه ازدواج کنند، جایزه 15 هزار دلاری و اعطای اقامت این کشور در نظر گرفته است که بعد از گذشت مدتی، عدم موثق بودن و جعلی بودن این خبر، اثبات شد.