حقوق مشاغل مختلف در روسیه و همچنین حقوق کار در روسیه یکی از داغ ترین بحث ها میان افرادی است که قصد مهاجرت به روسیه را دارند و به دنبال پیدا کردن مناسبترین کار برای استخدام یا کسب درآمد در این کشور شرقی سردسیر هستند. برای کار کردن در روسیه دغدغه های متفاوتی وجود دارد که باید پیش از سفر بدانید و مهمترین آنها همین میزان حقوق و درآمد کسب و کار هاست.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با میزان درآمد و حقوق مشاغل مختلف در روسیه مربوط به سال 2023 بیشتر آشنا شوید.

درآمد پزشکان در روسیه

هر شغلی که سخت تر باشد قطعا درآمد بالاتری دارد و این موضوع در تمام نقاط دنیا صحت دارد و تنها مخصوص روسیه نیست. بنابراین درآمد پزشکان در روسیه خصوصا جراحان و متخصصان بالاترین میزان را دارد.

یک پزشک متخصص در روسیه بصورت میانگین 3 هزار دلار معادل 230 هزار روبل و اگر فوق تخصص باشد 6 هزار دلار یعنی 300 هزار روبل و همچنین جراحان که بالاترین عدد را دریافت میکنند میانگین 9 هزار دلار درآمد خواهند داشت. البته این اعداد در شهر های مختلف یکسان نبوده و تغییرات چشم گیری دارند.

شهر میانگین درآمد ماهیانه
سنت پترزبورگ 286.000 روبل
سامارا 252.000 روبل
کازان 273.000 روبل
مسکو 291.000 روبل

حقوق استاد دانشگاه در روسیه

معمولا افرادی که در روسیه تحصیل کرده اند و توانسته اند مقطع دکتری را با موفقیت پشت سر بگذارند به این شغل دست پیدا خواهند کرد و در دانشگاه های این کسور به تدریس میپردازند. دانشجویانی که قصد تبدیل ویزای دانشجویی به ویزای کاری روسیه را دارند این یکی از گزینه های مناسب است.

اما حقوق اساتید دانشگاه ها که از معتبر ترین مشاغل موجود در روسیه محسوب میشود از 1350 تا 4600 دلار در ماه متغبر است و عوامل تاثیر گذار در این اختلاف نیز مواردی همچون سن، جنسیت و سمت اساتید است که حدود پانصد دلار ممکن است تفاوت ایجاد نماید.

درآمد برنامه نویس در روسیه

برنامه نویسی در روسیه جزو پردرآمد ترین مشاغل بوده و معمولا شرکت های مختلف نیاز زیادی به افراد متخصص در این حوزه کد نویسی دارند و همیشه برای این اشخاص کار هست.

امکان ندارد در روسیه برنامه نویسی کمتر از 100 هزار روبل در ماه درآمد داشته باشد. برنامه نویس های معمولی حدود 120 الی 150 هزار روبل در ماه و برنامه نویس های حرفه ای ریکت و دات نت که در حوزه هایی مثل جاوا و بک اند کار میکنند ماهیانه 210 الی 350 هزار روبل درآمد خواهند داشت.

درآمد بازاریابی اینترنتی در روسیه

یکی از پردرآمد ترین و رایج ترین مشاغل دنیا که روز به روز در حال گسترش و رشد کردن است همین شغل بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ است که در کشور روسیه نیز به تازگی در حال گسترش و معرفی میباشد.

یک بازاریاب اینترنتی بصورت ریموت یعنی دورکاری که از منزل امکان کار کردن داشته باشد ماهیانه حدود 160 هزار روبل درآمد خواهد داشت. البته که سمت های مختلفی برای این دسته بندی کاری وجود دارد که هر چقدر سمت بالاتر و مسئولیت سنگین تر باشد میزان حقوق و دریافتی ماهیانه نیز بالاتر خواهد بود.

حقوق حسابدار و مدیر مالی در روسیه

حقوق ماهیانه یک حسابدار معمولی در روسیه معمولا از 45 هزار الی 60 هزار روبل خواهد بود اما شرکت های خصوصی برای کسی که مسئولیت مدیریت مالی یک شرکت را بر عهده دارد و یا یک حسابدار ارشد تا 130 هزار روبل در ماه نیز خواهند پرداخت.

صندوقداری هم جزو همان مشاغل حساس گروه حسابداری میشود که حقوق ماهیانه 60 الی 70 هزار روبل را میتوان برای این دسته کاری در نظر گرفت.

حقوق و درآمد کارگر ساده در روسیه

شاید تصور کنید کارگر ساده در روسیه از کمترین میزان حقوق و درآمد برخوردار است اما اینطور نیست و دولت حقوق و مزایای خوبی برای این قشر زحمت کش در نظر گرفته است. کارگران روسی مانند کارمندان عادی حقوق دریافت میکنند و بر اساس میزان ساعتی کاری خود اگر در روز 8 ساعت را در نظر بگیریم ماهیانه حدود 50 هزار روبل درآمد ثابت خواهند داشت.

مگر اینکه این افراد در جایی استخدام نباشند و کارگری عادی و روز مزد داشته باشند که حدودا ساعتی 150 الی 200 روبل دستمزد میگیرند.