دانشگاه فیزیک و فناوری مسکو یکی از موفق ترین وپر افتخار ترین دانشگاه ها و موسسات علمی تحصیلی کشور روسیه است که دانشجویان زیادی در سراسر دنیا علاقه مند و مشتاق به اخذ پذیرش تحصیلی در این دانشگاه هستند و اقدامات زیادی در این راستا انجام میدهند.

این مجموعه علمی، مهمترین نهاد آموزشی در زمینه مهندسی فیزیک و سایر رشته های مرتبط این رشته در روسیه است که تاثیرات جدی و اساسی در تحقیقات و پروژه های عملی نانو و فیزیکی این کشور داشته و دارد. این دانشگاه برای ایرانیانی که قصد دریافت ویزای تحصیلی روسیه را دارند میتواند اولین گزینه جهت بررسی باشد.

در ادامه این مطلب از شب های سفید ایرانیان قصد داریم به معرفی دانشگاه فیزیک و فناوری مسکو بپردازیم و تمامی شرایط پذیرش این دانشگاه را شرح دهیم.

تاریخچه دانشگاه فیزیک و فناوری مسکو

دانشگاه فیزیک و فناوری مسکو در سال 1946 میلادی به دستور شورای وزیران اتحاد جماهیر شوروی با عنوان دانشگاه دولتی روسیه احداث شد. بعد از گذشت سه سال این دانشگاه توسط 3 دانشمند به نام فیزیک به نام های کاپیتسا، لانداو و سمیونوف تحت عنوان دانشگاه فیزیک و تکنولوژی مسکو بصورت رسمی تاسیس شد.

نام اختصاری این دانشگاه که بر روی سردر ساختمان مرکزی هم نصب شده است MIPT میباشد که اغلب مردم روسیه با این نام از آن یاد میکنند. از ابتدا موسسان این دانشگاه بر این باور بودند که فارغ التحصیلان بعد از اتمام دوره های آموزشی، نماینده حلقه اصلی نخب

البته اخیراگان کشور را تشکیل دهند. که سیاست های دولت روسیه مبنی بر جذب نخبه ها و دانشجویان برتر سایر کشور ها به داخل خاک این کشور رواج پیدا کرده، افرادی که قصد مهاجرت به روسیه را دارند از قابلیت های این مرکز آموزشی مسکو استقبال میکنند.

دستاورد ها و افتخارات دانشگاه فیزیک و تکنولوژی مسکو

از افتخارات دانشگاه فیزیک و تکنولوژی مسکو میتوان به این مورد اشاره کرد که از سال 2011 تا 2016 توانسته رتبه دوم علمی را بین دانشگاه های سراسر کشور روسیه کسب نماید. در سال 2016 این دانشگاه توانست از سمت مجله علمی معتبر جهانی جزو 350 دانشگاه برتر کشور شود.

طی سال های اخیر حدود 64 آزمایشگاه مجهز و پیشرفته بزرگ در این دانشگاه ایجاد و به بهره برداری دانشجویان و اساتید رسید. این آزمایشگاه ها در زمینه های نانو، اپتیک، محاسبات کوانتمی و فوتونیک بوده که دانشمندان مشهور زیادی از سراسر جهان از آنها استفاده کرده اند.

طبق آخرین آمار، این دانشگاه حدود 6100 دانشجو دار که در 11 دانشکده این دانشگاه مشغول تحصیل هستند و بعلاوه 80 نفر از اساتید عضو آکادمی علوم روسیه در این مجموعه علمی و آموزشی در حال تدریس هستند. تا به اینجا بیش از 36 هزار دانشجو توانسته اند از این دانشگاه معتبر روسیه در مسکو فارغ التحصیل شوند

هزینه شهریه و شرایط پذیرش تحصیلی دانشگاه فیزیک مسکو

شرایط پذیرش این دانشگاه فیزیک مسکو با توجه به رشته و گرایش و همچنین شرایط شخصی که افراد و داوطلبان دارند متفاوت میباشد که میتوانید با مراجعه به سایت رسمی این دانشگاه به آدرس mipt.ru با مجموعه در ارتباط بوده و اطلاعات را از وبسایت دریافت کنید.

هزینه تحصیل در دانشگاه فیزیک مسکو برای هر سال که به زبان انگلیسی باشد حدود  500 هزار روبل و برای رشته های دیگر 400 هزار روبل میباشد. برخی رشته های خاص که بر پایه فناوری و تکنولوژی است حدود 2 میلیون روبل در سال خواهد بود.

جهت اخذ پذیرش تحصیلی نیز باید با اعضای هیئت علمی دانشکده مورد نظر خود در ارتباط بوده و مدارک مورد نیاز که در سایت رسمی دانشگاه بطور کامل ذکر شده است را برای ایمیل مرکز آموزشی ارسال نمایید و منتظر تاییدیه بمانید.